Een betere huid in 7 dagen

Laten we eerlijk zijn: iedereen wil een betere huid, en ook wij zoeken al jaren naar dé heilige graal om onze huid opnieuw te doen stralen. Onze portefeuille investeerde al in honderden – en dat is niet overdreven - zogezegde wondermiddeltjes. Maar dat is nu gedaan! Met dit zevendagenplan straalt jouw huid opnieuw als nooit tevoren.

  1. Dag 1

    Reinig je gezicht en verwijder make-up voor het slapengaan

    Een van de beste manieren om de kwaliteit van je huid te verbeteren is door dagelijks goed te reinigen. Als je dat niet doet, vraag je om huidproblemen. En vooraleer je je gezicht reinigt, is het belangrijk om eerst alle make-up te verwijderen. Doe dat ook altijd voor het slapengaan. Als je dat niet doet, kruipt de make-up 's nachts in je poriën wat leidt tot roodheid, ontstekingen en irritaties. Gebruik iedere ochtend ook een gezichtscleanser en een lotion om het overige vuil en make-upresten weg te halen.

  2. Dag 2

    Maak alles schoon wat in aanraking komt met je gezicht

    Alles wat in aanraking komt met je gezicht, heeft een grote invloed op de hygiëne van je huid. De vier belangrijkste boosdoeners zijn: make-upborstels, handdoeken, smartphones en kussenslopen.

    Make-upborstels: maak je make-upborstels zeker een keer per maand schoon. Met een brushcleaner kan je de make-upresten van je poederborstels halen. Borstels die met vloeibare producten in aanraking komen zoals found de teint worden sneller vuil. Vul je lavabo met lauw water, maak een sopje met babyshampoo en spoel de borstels of sponsjes regelmatig uit.

    Smartphone: veeg je mobiele telefoon af met een alcoholdoekje en doe dat vanaf nu elke dag. Zorg er dus voor dat er altijd een pakje alcoholdoekjes op je bureau ligt of op je aanrecht thuis.

    Handdoeken: was je badhanddoeken en gebruik een aparte handdoek voor je gezicht en voor je lichaam. De handdoeken die je gebruikt voor je lichaam was je het best nadat je ze drie gebruikt hebt, washandjes en de handdoeken voor je gezicht was je het best na elk gebruik.

    Kussenslopen: vervang of was je kussenslopen en doe dat vanaf nu minstens een keer per week. Die zitten namelijk vol bacteriën, oliën en vuil die ’s nachts op je gezicht terechtkomen.

  3. Dag 3

    Hydrateer en gebruik een zonnebrandcrème

    Gebruik na de reiniging van je gezicht altijd een vochtinbrengende crème. Ga ook op zoek naar een zonnebrandcrème die je graag draagt en breng hem elke dag aan. Zelfs als we in de auto zitten kan de zon schadelijk zijn voor onze huid. Gebruik daarom een zonnebrandcrème met een SPF van 30 of hoger en breng die aan 15 minuten voordat je je huid blootstelt aan de zon. Als je heel de dag ergens binnen vertoeft, breng hem dan een keer in de ochtend aan voor je vertrekt en een keer voor je terug naar huis keert. Als je heel de dag buiten bent, smeer dan om de twee à drie uur. Ben je nogal vergeetachtig? Stel dan ’s morgens en ’s avonds een alarm in dat je eraan doet denken om te smeren.

  1. Dag 4

    Stop met het aanraken van je gezicht

    Het regelmatig aanraken van je gezicht, draagt bacteriën over van je handen op je gezicht, en dat zorgt voor meer puistjes of zelfs huidinfecties. Puistjes uitknijpen zorgt dan weer voor een veel minder snelle genezing en littekens. Wrijven in jeukende ogen maakt de ogen alleen maar gevoeliger en nog meer ontstoken. Als je merkt dat je hand omhoog gaat om je gezicht aan te raken, trek het dan meteen weer weg. Ben je een dwangmatige face-toucher, schaf je dan een tangle aan. Dat is een therapeutisch middeltje uit kunststof en rubber dat je in je handen kan nemen zodat je niet meer aan je gezicht zit te friemelen.

  2. Dag 5

    Verbeter je huid door je voeding te veranderen

    Op dag vijf daag je jezelf uit om verse maaltijden te eten die weinig zuivel, gluten, geraffineerde suikers en zout bevatten. Die ingrediënten kunnen een belangrijke invloed hebben op ontstekingen en de vochtbalans van je huid. Probeer om bladgroenten, vis, ongezouten noten en fruit in je dieet te betrekken. Zorg ervoor dat je grotere maaltijden eet tijdens je ontbijt en lunch en je lichtste tijdens het diner. Probeer daar vanaf nu altijd op te letten en voeg antioxidanten toe aan je voedingspatroon. Voldoende water drinken is ook een absolute must voor een gezonde huid.

  3. Dag 6

    Scrub je huid

    Door je huid eenmaal per week te scrubben, verwijder je dode huidcellen en resterend vuil. Het resultaat? Een stralende huid. Je dag- of nachtcrème zal ook beter opgenomen worden door je huid. Maak je gezicht eerst een beetje vochtig en breng de scrub in cirkelvormige bewegingen aan. Spoel het product er met wat lauw water opnieuw af. Zorg ervoor dat je niet te hard scrubt. Dat leidt tot droogte en irritaties. Kies tot slot voor een scrub die bij je huidtype past.

  1. Dag 7

    Slaap meer en stress minder

    Slecht slapen en overmatige stress bevorderen de productie van cortisol door de bijnieren, en dat kan je huid schade toebrengen. Als je meer slaapt, zwelt je gezicht minder op en verlaagt de overmatige talgproductie. Stop met het drinken van cafeïne om 16 uur in de namiddag en eet niet later dan 19 uur. Als je erg gestresseerd bent, geef jezelf dan tien minuten stresstijd, gevolgd door tien minuten om rustig je problemen op een constructieve manier op te lossen. Om beter te slapen, leg je je mobiele telefoon zo ver mogelijk van je bed. Maak je kamer zo donker mogelijk en gebruik oordoppen als lawaai van buitenaf je 's nachts van je slaap weerhoudt.