Meer water drinken in 7 dagen

Dagelijks genoeg water drinken is een heuse uitdaging voor heel wat mensen. Toch is het uitermate belangrijk, omdat het ons lichaam helpt om optimaal te kunnen blijven functioneren. Omdat de start vaak het allermoeilijkst is, helpen wij je met plezier de komende zeven dagen op de juiste weg.

  1. DAG 1

    Probeer elk half uur iets te drinken. Je vochtopname kan gebeuren met verschillende dranken zoals magere melk, soep, groentesap of water. Je hoeft ook niet meteen een heel glas leeg te drinken. Een slokje is voldoende, zolang je er maar aan denkt om dit tweemaal per uur te doen.

  2. DAG 2

    Voeg het sap van een halve citroen toe aan een groot glas water, en drink dit meteen na het opstaan. Dit zal helpen om je spijsvertering op gang te brengen, en start het natuurlijke ontgiftingsproces van het lichaam. Drink daarnaast 1 glas meer dan je normaal gezien doet. Dit hoeft vandaag nog geen water te zijn, groentesap, magere melk of soep zijn ook goede opties.

  3. DAG 3

    Drink vandaag 2 à 3 glazen water meer dan je gisteren deed. Drink water na elk bezoek aan het toilet én na elke tas koffie of thee die je drinkt.

  1. DAG 4

    Stel jezelf een drinkdoel voor de dag. Vul ’s ochtends een fles of kan met water, en probeer deze zo snel mogelijk leeg te drinken. Probeer ¾ van je fles of kan tijdens de dag te drinken en het resterende kwart ’s avonds.

  2. DAG 5

    De smaak van gewoon water ondertussen een beetje beu? Voeg kruiden, groenten of bessen toe om je water op smaak te brengen. Komkommer is altijd lekker in een glaasje water, net als frambozen, aardbeien of limoen.

  3. DAG 6

    Drink bij het ontwaken meteen twee glazen water. Eentje met citroen en eentje zonder. Op deze manier trap je je spijsvertering meteen op gang.

  1. DAG 7

    Vandaag zou je bijna probleemloos 2 liter water moeten kunnen drinken. Neem jezelf voor dit ook de komende tijd vol te houden, en beloon jezelf door bijvoorbeeld een mooie waterfles of –kan te kopen.