-

Gezondheid

Osteoporose

Nuttige links



Lager risico op botontkalking bij vegetariërs

Lager risico op botontkalking bij vegetariërs

Vegetarische voeding beschermt het lichaam beter tegen allerlei ziekten, zoals botontkalking, dan vlees. Dat bevestigt een studie van biometricus Peter Deriemaeker en enkele collega's van de Vrije Universiteit Brussel.
  Eiwitten
Eiwitten ...

volledig dossier: Osteoporose

Zware diëten verzwakken de botten

 Zware diëten verzwakken de botten

Meisjes die zwaar aan het diëten slaan, om te voldoen aan het superslanke schoonheidsideaal, maken hun botten zwak. Britse onderzoekers kwamen tot de ontdekking dat vetmassa gelinkt is met botsterkte, vooral bij meisjes. Hoe kleiner de ...

volledig dossier: Osteoporose

Natuurlijke hulp bij osteoporose

Natuurlijke hulp bij osteoporose

'Ik ben een vrouw van 55 en volop in de menopauze. Ik loop volgens mijn arts nu meer risico op osteoporose. Zijn er natuurlijke hulpmiddeltjes om mijn botten stevig te houden?'
Martine Prenen, gezondheidsconsulente: 'Er is gelukkig heel wat dat ...

volledig dossier: Osteoporose

Bier voorkomt broze botten bij vrouwen

Bier voorkomt broze botten bij vrouwen

Het regelmatig drinken van bier kan vrouwen helpen zich te beschermen tegen osteoporose. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de botten van bierdrinkers sterker zijn. Ook matige drinkers De onderzoekers vroegen 1.700 vrouwen met een gemiddelde ...

volledig dossier: Osteoporose

Wie loopt het meest risico: vleeseter of vegetariër?

Wie loopt het meest risico: vleeseter of vegetariër?

Er wordt vaak de nadruk gelegd op de gezondheidsaspecten van een evenwichtig vegetarisch dieet: minder kans op kanker, bijvoorbeeld. Maar is vegetarisch eten altijd de gezondste oplossing? De Daily Mail zet veel voorkomende gezondheidsproblemen ...

volledig dossier: Osteoporose

© 2007 De Persgroep Publishing. Alle rechten voorbehouden.
Klik hier voor de gebruiksvoorwaarden.

reprocopy mediargus acap enabled   metriweb