-
Goed Gevoel - Logo
gezondheid/psycho
Goed Gevoel

5 leuke zomeractiviteiten waar je vanzelf buikspieren van krijgt

© thinkstock.

Geen zin om je een ongeluk te crunchen voor dat bikinilijf? Wij ook niet. En ook als je van mening bent dat de zomer vooral tot functie heeft om zoveel mogelijk leuke dingen te doen, dan zitten we op dezelfde golflengte. Deze superfijne zomerse activiteiten leveren vanzelf een strakker buikje op, zonder extra inspanning.

Fitnessmodel Michelle Lewin is het levende bewijs van een wasbordje door te skeeleren
Fitnessmodel Michelle Lewin is het levende bewijs van een wasbordje door te skeeleren © photonews
© thinkstock
Zijn deze wasbordjes het resultaat van een regelmatig spelletje beach volleybal?
Zijn deze wasbordjes het resultaat van een regelmatig spelletje beach volleybal? © photonews

Inline skaten
Windje in de haren, zon op het gezicht, en je bent klaar voor een heerlijk tochtje skeeleren of inline skaten langs het water. Niet alleen erg ontspannend en prima voor de conditie, doordat je in evenwicht moet blijven span je voortdurend je buikspieren aan. Samen met een vriend(in) erbij kan je er een gezellig uitje van maken, met een zonnig terrasje als welverdiende afsluiter.

Doe de hoelahoep
Haal die hoelahoep vanonder het stof in de kelder en voel je terug 12 jaar door wat trucjes te proberen. Om de hoelahoep te laten draaien gebruik je vooral je middel, waarmee je de buikspieren extra uitdaagt. Een kleinschalige studie van The Journal of Strength and Conditioning Research vroeg aan 13 vrouwen om zes weken lang zo'n vijf keer per week een hoelahoep te gebruiken. Een trainingschema liet hen beginnen met twee minuten per dag, en bouwde op naar 15 minuten lang vanaf de derde week. De vrouwen verloren 3,4 cm van hun middenrif, en 1,4 cm van hun heupen. Het werkt dus écht.


Kajakken

Een uitstekende tip voor een zomerse activiteit met vrienden. Laad die picknickmand maar in, huur wat kajaks voor een dagje en trek eropuit in de natuur. Behalve de leuke sfeer en het mooie uitzicht krijg je er ook wat extra buikspieren bij. Bij het peddelen maak je vooral gebruik van je lichaamskern, en je spant je buik- en rugspieren aan zodat een fijn tochtje met de kajak een perfecte workout van je bovenlichaam is.

Zwemmen
Extra punten voor je buikspieren als je een paar minuten kan watertrappelen, maar zelfs zwemmen, duiken of snorkelen op zich kan al resultaat opleveren voor je buikje. Koppel het nuttige aan het aangename, en ga bij warm weer naar een openluchtzwembad. Sloof je uit met een paar baantjes en je voelt je meteen wat fitter.


Beach volleybal

Wissel luieren op het strand eens af met een spelletje beach volleybal. Doordat je voortdurend naar opzij en dan weer op en neer springt, moet het middenste deel van je lichaam flink werken. Omdat je op zand speelt worden je spieren die het evenwicht moeten bewaren extra geactiveerd. Met hoe minder teamgenoten je speelt, hoe meer je zelf beweegt, en hoe zichtbaarder het resultaat.

(Door: Nina Dillen)
08/06/15 14u00
mailIcon print | | Meer bookmarks |

Deel jouw mening

met alle Goed Gevoel-lezeressen

 
Happy-Summer