De meeste diëters zien chocolade als een duivelse verleiding die hun missie om komaf te maken met overgewicht koelbloedig saboteert. Gelukkig kan je de calorieën sluw omzeilen zonder de heerlijke smaak te moeten missen. Hoe? Dat ontdek ...
Polyfenolen, een bestanddeel van pure chocolade, maken je kalmer en gelukkiger, dat blijkt uit recent onderzoek. De onderzoekers bestudeerden 72 gezonde mannen en vrouwen tussen 40 en 65 jaar. Ze werden verdeeld in drie groepen en een ...
De wetenschap is weer een stapje dichter bij de ontwikkeling van een chocoladereep die gezond is voor de mens. Zo is een Brits team erin geslaagd om de helft van het vet in de chocolade te vervangen door fruit of water met vitamine C. In dat ...
Van antioxidanten weten we vooral dat ze erg gezond zijn en dat we er zo veel mogelijk van moeten binnenkrijgen. Maar wat zijn antioxidanten juist? En vooral: waar vinden we ze? In het kort uitgelegd zijn antioxidanten combinaties van vitaminen ...
We kennen het allemaal: soms lijkt chocolade (of andere vette voeding) het enige antwoord op je slecht humeur. Helaas toont nieuw onderzoek aan dat die boost in je gemoed maar van zeer korte duur is. De suikerdip die volgt, doet de negatieve ...
Een kwart van de Britse moeders laat haar baby al chocolade proeven voor het 9 maanden oud is, de helft doet dat voor de leeftijd van 12 maanden. ...
De grootste chocoladefabrikant ter wereld wil een reep op de markt brengen die dezelfde eigenschappen als Viagra heeft. Het bedrijf ontwikkelde namelijk een techniek om plantaardige stoffen flavanolen, die de bloedtoevoer stimuleren, te ...
Schuldgevoel door het eten van chips en chocolade tijdens een dieet doet deze lekkernijen echt beter smaken. Onderzoek aan de universiteit van Illinois toonde aan dat dit ervoor zorgt dat je meer van de dingen geniet. Onderzoekster Kelly ...
Goed nieuws voor fans van pure chocolade... Een nieuwe studie toont namelijk aan dat in landen met een hoge chocoladeconsumptie opvallend meer laureaten voor Nobelprijzen leven. Zwitserland spant de kroon, gevolgd door Zweden en Denemarken. De ...
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat chocolade en rode wijn het risico op hartziekten beperken, dat hebben wetenschappers onlangs besloten. Een recente studie toonde aan dat wie dagelijks een klein stukje pure chocolade at 37 procent minder ...
Donkere chocolade krijgt er nog een gezondheidsvoordeel bij. Als rijke bron van cacaoflavonolen (antioxidanten) zou het schadelijke uv-stralen afweren van binnenuit. Combineer het smeren van je zonnecrème dus gerust met het knabbelen van ...
Goed nieuws voor zoetebekjes. Chocoladegigant Barry Callebaut heeft groen licht gekregen van de Europese Autoriteit voor Voedselveiligheid (EAV) om een officiële gezondheidsclaim aan zijn chocolade te koppelen. Zo zouden bepaalde stoffen in ...
© 2013 De Persgroep Digital. Alle rechten voorbehouden. Lees de gebruiksvoorwaarden.