-
Goed Gevoel - Logo
gezondheid/psycho
Goed Gevoel

Begin nu al aan platte buik te werken, deze voeding helpt

De beste manier om een platte buik te krijgen is door een gezond, caloriearm eetpatroon en veel frisse lucht en sport. Als je het proces wil versnellen, probeer dan enkele van onderstaande producten in je maaltijden te smokkelen. Ze beperken niet alleen de opstapeling van vocht rond de buik, maar ze verminderen ook zin in eten, stimuleren het metabolisme en geven je langer een voller gevoel.

Amandelen bevatten veel vitamine E en proteïne, wat goed is voor je huid. Daarnaast zorgen de vele vezels dat je je niet hongerig voelt. Hoewel deze noten veel calorieën bevatten, dragen ze niet bij tot buikvet.

Havermout vult, als je dit als ontbijt neemt, heb je energie voor de hele dag en krijg je minder snel honger. Het kan zelfs je cholesterol verlagen.

Vet kan je helpen gewicht te verliezen. Poly-onverzadigde vettzuren, die je bijvoorbeeld in olijfolie vindt, kan honger beperken. Het bevat ook van nature oliezuur, wat de afbraak helpt van overtollige vetten in het lichaam.

Bonen zitten vol voedzame stoffen, waaronder proteïne en vezels, tegelijkertijd zijn ze arm aan calorieën en geven ze traag energie vrij. Dit betekent langer een vol gevoel, de proteïnes helpen bij de opbouw van spieren en houden je strak.

De helende en kalmerende effecten op het spijsverteringsstelsel betekenen dat munt goed is voor je gezondheid. De makkelijkste manier om hiermee een platte buik te krijgen is door drie tassen muntthee per dag te drinken. 

Groene thee helpt je lichaam overtollige stoffen af te voeren en vermijdt een opgeblazen gevoel. Dit versnelt zelfs het metabolisme, wat de verbranding van overtollig lichaamsvet stimuleert.

Zeewier bevat veel jodium, wat de snelheid van vetverbranding verhoogt. Het bevat verschillende mineralen die helpen bij de afbraak van buikvet, dit voert ook vocht af.

Voeg appelciderazijn toe aan je maaltijden. Het werkt als een digestivum en bevecht schadelijke bacteriën in de darmen, spoelt giftige stoffen weg en voorkomt waterophoping aan de buik. Gebruik het bij gekookte groenten of als dressing bij een salade.

Veenbessensap bevat veel vitamine C en moedigt het lichaam aan om overtollig vocht af te voeren.

Ze zitten boordevol vitamine A, B, C en E, maar asperges bevatten daarnaast zink en kalium, wat ook vochtafdrijvend werkt.

Niet alleen lekker, maar antioxidanten zijn een belangrijk bestanddeel van tomaten, ze beperken ontstekingen en waterophoping. Daarnaast onderdrukken ze het hongergevoel en regelen ze metabolische snelheid.

Chili aan je maaltijden toevoegen geeft een boost aan je metabolisme, waardoor je vet sneller verbrandt. Een chili bevat een ganse dagvoorraad van betacarroteen en dubbel zoveel als de dagelijks aanbevolen hoeveelheid vitamine C.

In tegenstelling tot wat velen geloven, dragen bananen bij tot gewichtsverlies. Het is een belangrijke bron van zink, zorgt voor een trage vrijmaking van energie en bevatten veel vezels.

Komkommer is een natuurlijk diureticum, het voorkomt dus vochtophoping en een opgeblazen gevoel.

Waterkers zit vol voedzame stoffen als vitamine B1, B2, B6, C en E, maar ook mineralen, caroteen en kalium. Het werkt reinigend, helpt de vertering en voedt de huid. Als laatste is het een goede bron aan jodium.

Vitamine C, kalium en mineralen, dankzij deze bestanddelen  stimuleert venkel je gezondheid en wordt al lang gebruikt als remedie voor verteringsproblemen. Het bevat veel vezels en stimuleert een gezonde vertering, voert giftige stoffen en overtollige vloeistoffen af. Venkelthee onderdrukt de honger. (ep)

21/03/11 15u25
mailIcon print | | Meer bookmarks |

Deel jouw mening

met alle Goed Gevoel-lezeressen

 

Test jezelf! Pagina 1 van 1

Test je zon-IQ Risicotest op type 2 diabetes Welk slaaptype ben jij? Hoe vatbaar ben jij voor een bore-out? Hoe gezond maak jij ruzie? Ben jij klaar om te stoppen met roken? Hoe goed ken jij je lichaam? Loop jij risico op een burn-out? Hoe hypochondrisch ben jij? Hoe groot is jouw kans op een suikerverslaving ? Hoe moe ben jij ? Zo vermijd je een burn-out ! Doe jij genoeg om je gebit gezond te houden? Hoe hypochondrisch ben jij? Hoe goed kun jij loslaten?
| 1 |