-
Goed Gevoel - Logo
gezondheid/psycho
Goed Gevoel

Geef jezelf prachtige voeten: 5 tips

© Thinkstock.

Geen zin, geld of tijd voor de pedicure? Met de juiste trucjes kan je ook veel zelf doen. Een half uurtje is alles wat je nodig hebt... als het niet té lang geleden is ten minste.

1)    Investeer in een goede vijl
Een stevige vijl, zoals een glasvijl, zijn hun geld waard: je beschadigt en scheurt de nagels niet en je hebt langer resultaat.

Vergeet de ronde of puntje vormen voor de vingernagels: teennagels vijl je best recht, zodat ingegroeide teennagels worden vermeden.

Heb je een grote teen die iets naar binnen buigt, vijl de teennagel dan lichtjes diagonaal, zodanig dat de teennagel aan de binnenkant net iets langer is. Dit geeft de illusie van een rechte nagel.

2)    Glad & glanzend
Gebruik een bufferblok (ook een soort vijl) om de nagels en het nagelbed glad te maken. Ook restjes nagellak en nagelriemen worden zo verwijderd, wat je nagels glad en klaar maakt. Een 'glansbuffer' maakt het af: door te vijlen tot je nagels glanzen is het ook een geode tip voor als je geen tijd hebt voor nagellak.


3)    Verwijder eelt
Laat je voeten niet eerst weken, maar verwijder de eelt terwijl je voeten droog zijn. Daarvoor zijn twee redenen: als je voeten nat zijn,  zie je de te behandelen plekken niet meer. Bovendien zijn ze nat ook veel moeilijker te verwijderen.

Gebruik een goede puimsteen of voetvijl die de eeltplekken kan uitdunnen door van boven naar beneden te vijlen. Zijn de plekken te groot of te pijnlijk, dan is een medische en professionele behandeling wel aangewezen.

4)    Voetscub
Gun jezelf een voetbadje, week de voeten en scrub de dode huid eraf voor een frise look.

5)    De afwerking
Gebruik een goede voetolie om je voeten te hydrateren: het dringt dieper in de huid en is niet zo plakkerig als een crème. Een funky, zomers nagellakje maakt het helemaal af.

(Door: Elke De Pourcq)
30/07/12 10u12
mailIcon print | | Meer bookmarks |

Deel jouw mening

met alle Goed Gevoel-lezeressen

 

Test jezelf! Pagina 1 van 1

Test je zon-IQ Risicotest op type 2 diabetes Welk slaaptype ben jij? Hoe vatbaar ben jij voor een bore-out? Hoe gezond maak jij ruzie? Ben jij klaar om te stoppen met roken? Hoe goed ken jij je lichaam? Loop jij risico op een burn-out? Hoe hypochondrisch ben jij? Hoe groot is jouw kans op een suikerverslaving ? Hoe moe ben jij ? Zo vermijd je een burn-out ! Doe jij genoeg om je gebit gezond te houden? Hoe hypochondrisch ben jij? Hoe goed kun jij loslaten?
| 1 |