-
Goed Gevoel - Logo
gezondheid/psycho
Goed Gevoel

De beste workout tegen een opgeblazen (paas)buik

© thinkstock.

We hebben gisteren lekker uitgebreid gegeten, en de kans is groot dat er deze morgen nog zo'n reuzegroot paasei op het ontbijtmenu stond. Heerlijk allemaal, maar heel wat minder goed voor de lijn en onze darmen. Met deze oefeningen ben je in een mum van tijd van dat opgeblazen gevoel verlost.

© thinkstock
© thinkstock
boven: Kat / onder: Halve God van de Vissen
boven: Kat / onder: Halve God van de Vissen © thinkstock

Rondje lopen

Trek die loopbroek aan, en vertrek voor een kort rondje joggen of wandelen. Dat hoeft echt niet lang te zijn, 10 minuutjes opwarmen is al voldoende. Zo maak je je spieren warm en verklein je de kans op blessures, maar cardio-oefeningen zoals lopen zorgen er ook voor dat je spijsvertering begint te werken. Wedden dat je je meteen heel wat beter voelt?

Buikspieroefeningen

Waar voel je je opgezwollen? Rond de buik. Dé remedie is dus om ook aan je core te werken. Crunches en de traditionele sit-ups zijn niet alleen ideaal voor een plattere buik, maar zullen ook dat vervelende gevoel tegengaan.

Yogaposes

Door de buik- en rugspieren te stretchen wordt niet alleen de spijsvertering gestimuleerd, maar wordt ook het teveel aan gas in de buik verholpen. En dat geeft een instant opgelucht gevoel. Twee goede poses voor een opgeblazen buik zijn de Kat, waarbij je op handen en knieën zit en wisselt tussen een holle en bolle rug, en de Halve God van de Vissen, een stretch van de wervelkolom.

(Door: Sophie Vereycken)
28/03/16 13u30
mailIcon print | | Meer bookmarks |

Deel jouw mening

met alle Goed Gevoel-lezeressen

 
Happy-Summer

Test jezelf! Pagina 1 van 1

Test je zon-IQ Risicotest op type 2 diabetes Welk slaaptype ben jij? Hoe vatbaar ben jij voor een bore-out? Hoe gezond maak jij ruzie? Ben jij klaar om te stoppen met roken? Hoe goed ken jij je lichaam? Loop jij risico op een burn-out? Hoe hypochondrisch ben jij? Hoe groot is jouw kans op een suikerverslaving ? Hoe moe ben jij ? Zo vermijd je een burn-out ! Doe jij genoeg om je gebit gezond te houden? Hoe hypochondrisch ben jij? Hoe goed kun jij loslaten?
| 1 |