-
Goed Gevoel - Logo
gezondheid/psycho
Goed Gevoel

Namiddagdip? 4 makkelijke trucjes om meer energie te krijgen

© thinkstock.

Rond 15u à 16u heb je het meestal uit het niets zitten: de namiddagdip. Je moet alle moeite van de wereld doen om je ogen open te houden, concentreren lukt van geen kanten en het enige waaraan je kan denken is koffie en nog meer koffie. 4 simpele trucjes om instant meer energie te krijgen.

Handstand
Voor wie op kantoor werkt is het iéts minder praktisch om een handstand te doen, maar er zal vast wel ergens een lege vergaderzaal zijn waar je jezelf even in kunt afzonderen. Een handstand kan immers wonderen doen voor je energiepeil door de bloedtoevoer naar je hersenen. Ook neemt de productie van het stresshormoon cortisol af door een handstand te doen.

Rood
Het klinkt nogal vreemd, maar uit een studie die werd gepubliceerd in Journal of the Association for the Advancement of Science bleek dat de kleur rood ervoor kan zorgen dat je meer energie krijgt. Rood wordt in dezelfde studie ook geassocieerd met zelfvertrouwen en een goed humeur. Staar dus even naar je favoriete lippenstift of zoek op Google naar rode afbeeldingen en die namiddagdip is direct voorbij.

Kauwgom
Het is aangetoond dat je van kauwgom kauwen (en dan liefst met muntsmaak) een oppepper krijgt. Het stimuleert namelijk het autonome zenuwstelsel, wat de concentratie verhoogt. Door de kauwen stimuleer je ook de bloedtoevoer naar je hersenen, waardoor je net als wanneer je een handstand doet, meer energie krijgt.

Een goede daad
Door iets goed te doen voor iemand anders, van een koffie halen voor een collega tot de deur openhouden voor iemand, krijgen we meteen een gevoel van voldoening over ons heen wat zich vertaalt in meer energie.

08/02/17 15u00
mailIcon print | | Meer bookmarks |

Deel jouw mening

met alle Goed Gevoel-lezeressen

 
Happy-Summer

Alles over

Test jezelf! Pagina 1 van 1

Test je zon-IQ Risicotest op type 2 diabetes Welk slaaptype ben jij? Hoe vatbaar ben jij voor een bore-out? Hoe gezond maak jij ruzie? Ben jij klaar om te stoppen met roken? Hoe goed ken jij je lichaam? Loop jij risico op een burn-out? Hoe hypochondrisch ben jij? Hoe groot is jouw kans op een suikerverslaving ? Hoe moe ben jij ? Zo vermijd je een burn-out ! Doe jij genoeg om je gebit gezond te houden? Hoe hypochondrisch ben jij? Hoe goed kun jij loslaten?
| 1 |