-
Goed Gevoel - Logo
gezondheid/psycho
Goed Gevoel
Goed Gevoel

Oefeningen voor stevige kont

Steps
Steps
Op de knieën
Op de knieën

Wil je nog snel je kontje stevig krijgen voor je op strandvakantie vertrekt? Dankzij onderstaande oefeningen heb je strakke billen binnen de korste keren.

Niet stevig
Veel vrouwen voelen zich onzeker over hun kont. Ze vinden hun achterste te dik of niet stevig genoeg. Voor het beste resultaat moet je deze oefeningen twee tot drie keer per week doen. Als je echt snel je kont wil verbeteren, oefen je best dagelijks.

Steps
Zet je voor een grote trede of platform van ongeveer 40 cm hoog. Houd in elke hand een flesje water en plaats je linkervoet op het platform. Druk je linkervoet plat op het op de step en strek je linkerbeen zodat je er volledig op steunt. Breng je rechtervoet bij, stap dan terug naar beneden met eerst je linkerbeen, vervolgens je rechterbeen. Je rechterbeen moet een passieve rol spelen. Herhaal 12 keer voor je van kant verandert.

Trappen
Trappen zijn heel goed voor je kontspieren. Tijdens het trappen lopen, moet je je rug recht houden en je heupen naar voren richten. Buig je armen in een rechte hoek om je te helpen de trap op te lopen. Onderzoek heeft aangetoond dat 7 minuten per dag op trappen lopen je cholesterol met 10 procent vermindert en dat je conditie erdoor met 15 procent verbetert. Probeer dus 25 keer per dag de trap op of af te gaan.

Op de knieën
Ga op je knieën en met je voorarmen op de grond zitten. Span ondertussen je buikspieren op om je ruggengraat te stabiliseren. Hef je linkervoet op, houd je knie geplooid op 90 graden. Hef je been een tiental centimeter omhoog zodat je voet naar het plafond wijst en het bovenbeen in het verlengde van het lichaam is, houd deze houding voor enkele tellen zo en laat vervolgens weer los. Herhaal dit 12 keer voor je van been wisselt. (ep)

23/07/08 15u48
mailIcon print | | Meer bookmarks |

Deel jouw mening

met alle Goed Gevoel-lezeressen

 

Alles over

Test jezelf! Pagina 1 van 1

Test je zon-IQ Risicotest op type 2 diabetes Welk slaaptype ben jij? Hoe vatbaar ben jij voor een bore-out? Hoe gezond maak jij ruzie? Ben jij klaar om te stoppen met roken? Hoe goed ken jij je lichaam? Loop jij risico op een burn-out? Hoe hypochondrisch ben jij? Hoe groot is jouw kans op een suikerverslaving ? Hoe moe ben jij ? Zo vermijd je een burn-out ! Doe jij genoeg om je gebit gezond te houden? Hoe hypochondrisch ben jij? Hoe goed kun jij loslaten?
| 1 |