Strakke billen dankzij ons anti-celluliteplan

doorMelanie Goethalsop Invalid date

Ben jij al volledig in zomerstemming, maar is je lijf nog niet klaar voor het blotebenenseizoen? De gedachte dat celullite dames van alle leeftijden, maten en vormen treft, biedt misschien troost, maar onze totaalaanpak belooft ook beterschap!

STAP 1 Eerst water...

Een eerste stap in de strijd tegen cellulite is elke dag twee liter niet-bruisend water drinken. Dat is perfect om alle afvalstoffen weg te spoelen, maar wordt helaas ook al snel saai. En dan loeren bruisende en suikerrijke frisdranken verleidelijk om de hoek. Om aan die verlokking te weerstaan kan je voor frisse en gezonde toevoegingen kiezen die ook nog eens gezondheidsvoordelen met zich meebrengen.

...de rest komt later

Een glas lauw water met het sap van een halve citroen op je nuchtere maag zou je immuunsysteem verbeteren. Bovendien stimuleert citroensap het spijsverterings-stelsel en ondersteunt het gewichts-verlies door hongertjes te onderdrukken. Het zuiverende sap zet je nieren in actie en werkt op die manier ook vochtafdrijvend.

Ook groene thee is een aanrader. Groene thee staat al jarenlang bekend als de ideale drank voor wie wil afslanken en ook binnen een anticellulitedieet passen perfect enkele kopjes per dag. Groene thee zou het metabolisme en de vetverbranding versnellen.

Voor de moedigen onder ons: ook een scheutje appelazijn in je water zou de vertering bevorderen en ervoor zorgen dat slechte vetten en koolhydraten sneller afgebroken worden. Om de maak te verdoezelen kan je een eetlepel toevoegen aan het sap van een sinaasappel met ijsblokjes. Maar je kan ook kiezen voor milde additieven, zoals bevroren fruit en verse kruiden. Zo kan je frisse komkommerschijfjes aan je water toevoegen, en combinaties als verse basilicum met aardbeien of munt en diepgevroren framboosjes zijn overheerlijk.

STAP 2 Gezond dieet

In de strijd tegen cellulite is het belangrijk om veel gezonde vetten te eten en zout en suiker te verminderen. Vervang daarom verzadigde vetten uit kaas en worst door gezonde omega-3-vetzuren uit bijvoorbeeld vette vis en noten. Ze stimuleren je metabolisme en bloedsomloop, waardoor je meer vet gaat verbranden. Een slechte circulatie kan verhinderen dat voedingsstoffen de huidcellen bereiken, waardoor ze samenklonteren en bijdragen aan het ontstaan van cellulite.

Ook olijfolie en koudgeperste, ongeraffineerde kokosolie zijn gezonde opties. Voor koude bereidingen, bijvoorbeeld in een lekkere vinaigrette, is lijnzaadolie perfect.

Geef je gerechten en je metabolisme een boost met een snuifje cayennepeper en kies geregeld voor extra kurkuma en haar stimulerende antioxidanten.

Gebruik daarom minder suiker in de keuken en kies - als je echt iets zoets wil - voor ahornsiroop met C-kwaliteitslabel of een andere suiker-vervanger zoals stevia. Ook kaneel, gember en cacao passen perfect in gezondere zoetigheden.

STAP 3 Borstelen, smeren en masseren

Van verstevigende crèmes hoef je geen mirakels te verwachten, maar dat betekent niet dat je ze zomaar in de vuilnisemmer moet kieperen. Wie regelmatig de tijd neemt om de huid droog te borstelen en zich daarna trakteert op een deugddoende massage met een verstevigend serum boekt wel degelijk mooie resultaten. Neem je hele lichaam onder handen - van onder tot boven en idealiter twee keer per dag - met een droge massageborstel en maak daarbij cirkelvormige bewegingen in de richting van je hart. Droog borstelen verwijdert dode huidcellen, geeft je bloedsomloop een boost en kan zo voor een gladdere, strakkere huid zorgen. De borstel ( je kan ook een massagetoestel gebruiken) oefent druk uit op je huid en stuurt lymfevocht in de richting van je lymfeklieren. Je lichaam doet dat ook uit zichzelf, maar kan een duwtje in de rug gebruiken. Zo zal zuurstofrijk bloed je huid en andere organen sneller bereiken, waardoor ze beter gaan functioneren. Cellulitecrèmes zijn vaak veelbelovend, maar de smeersels helpen alleen als je ze regelmatig gebruikt én combineert met de juiste massagetechnieken. De prijzen en ingrediënten van zulke crèmes lopen sterk uiteen, maar cafeïne is toch een opvallende constante. De opwekkende, prikkelende stof helpt de lymfevaten draineren en kan de huid strakker doen ogen.

Biotherm - Celluli Eraser

Ons favoriete anti-cellulitis wapen

€34,90Ontdek meer

STAP 4 Trek je sportschoenen aan

Deze voelde je waarschijnlijk wel komen: om cellulite te snel af te zijn, kan je maar beter minstens drie keer per week sporten. Het goede nieuws is dat ook minder intensieve vormen van sport je billen kunnen effenen. Cardiotrainingen aan een lagere hartfrequentie maar gedurende langere periodes zijn ideaal. Zo ga je beter een halfuur traag joggen, dan vijftien minuten explosief sprinten. Dames met cellulite vinden sporten niet altijd de leukste manier om strak te worden, maar vergeet niet dat spieren kweken de goedkoopste en doeltreffendste manier is om je billen glad te strijken.