Zo vermijd je online miskopen

doorNele Annemansop 25/02/2017

Eindeloos surfen op zoek naar hét perfecte kleedje, paar schoenen of vestje: ook wij maken ons er (bijna) dagelijks schuldig aan. Maar niets zo lastig als je aanwinsten regelrechte miskopen blijken te zijn. Goed Gevoel to the rescue!


1. Controleer altijd de maattabellen
Het is niet omdat je een maatje 40 hebt bij de ene winkel, dat je dezelfde maat hebt bij een andere. Meet daarom de grootte van je borsten, taille en heupen en vergelijk ze daarna met de maattabellen van de online shop.

2. Hou een lijstje bij van de maten die je gewoonlijk draagt
Als je meestal dezelfde merken of bij dezelfde winkels shopt, schrijf dan de maten op die je daar het meest koopt en bewaar ze op je telefoon of computer. Het zal je een heel pak werk én miskopen besparen.

3. Lees altijd de recensies van andere klanten
De meeste online shops hebben een ruimte waar klanten de stuks die ze gekocht hebben, kunnen beoordelen. Daar vind je meestal een goede beschrijving van hoe het kledingstuk dat je op het oog hebt echt past. Natuurlijk moet je alle online feedback met een korreltje zout nemen, maar als de algemene consensus is dat die pumps knellen, geef er dan gehoor aan en koop ze een maatje groter.

4. Bekijk het terugzendingsbeleid voordat je betaalt
Ben jij ook een eeuwige twijfelaar? Bekijk dan zeker het terugzendingsbeleid van de online shop. Zo vermijd je niet alleen miskopen, maar ook die ongemakkelijke situaties aan het postkantoor.

5. Laat items in je winkelwagentje zitten
Je vond net die perfecte, zwarte laarzen, maar helaas zijn ze een beetje boven je budget. Als je het niet erg vindt om enkele dagen geduld te hebben – en je overtuigd bent dat ze niet uitverkocht zullen zijn – maak dan eens een online profiel aan en laat je schoenen een aantal dagen in je winkelwagentje zitten. Zo ziet de online shop in wat je geïnteresseerd bent en sturen ze je een mailtje wanneer je kledingstuk is afgeprijst.