5 gezonde tips van fitnessgoeroe Amanda Bisk

doorValérie Wautersop 22/08/2016

Voormalig polstokspringster en fitnessgoeroe Amanda Bisk deelt haar gezonde tips met ons.

1. Eet gezond én oranje
Amanda: 'Oranje voedingsmiddelen zijn fantastisch voor je huid. Pompoen, wortel en zoete aardappel zitten allemaal boordevol vitamine A. Die vitamine helpt je lichaam nieuwe huidcellen aanmaken. Drink daarnaast ook voldoende water, omdat dit helpt afvalstoffen uit je lichaam te verwijderen.

2. Gebruik altijd zonnecrème
Amanda: 'Wanneer je net als ik dagelijks in de zon loopt is het uitermate belangrijk om een goede zonnecrème te gebruiken. Ik zweer bij de Melting Sun Fluid for Wet or Dry Skin van Biotherm.'

3. Doe aan yoga
Amanda: 'Yoga doet wonderen voor je bloeddoorstroming. Bovendien krijgt je lichaam terwijl je aan yoga doet ook meer zuurstof, waardoor je huid er fantastisch uit gaat zien.'

4. Doe een job die je graag doet
Amanda: 'We spenderen een groot aandeel van onze dag op het werk, voor vele mensen zelfs 8 à 10 uur of meer. Wanneer je zo'n groot deel van je leven aan iets spendeert, lijkt het me alleen maar logisch dat je kiest voor een job waarvan je echt houdt, en waar je volledig voor geëngageerd bent. Een goede work-life balans is dus echt wel belangrijk.'

5. Vele kleine inspanningen maken 1 grote
Amanda: 'Je hebt dikwijls maar 1 kleine inspanning nodig om jezelf op het gezonde pad te lanceren. Doe daarom elke dag een kleine inspanning die je helpt een gezonde levensstijl te ontwikelen. Denk vooral niet dat je opeens de grote middelen moet bovenhalen en van bij het begin perfect gezond moet leven. Begin klein, en breng consequent kleine veranderingen aan in je leven. '