6 leuke manieren om te sporten in de winter

doorNele Annemansop 29/11/2019

In putje winter klinken een dik dekentje en een warme chocomelk veel verleidelijker dan buiten een uurtje joggen. Maar omdat ons lichaam toch nog altijd gebaat is bij een beetje sport, zochten wij voor jou de leukste activiteiten uit die je hartslag omhoog krijgen zonder dat je bevriest.

1. Organiseer een homeparty
Nodig wat vrienden uit, zet jullie favoriete muziek op en laat de Beyoncé in jullie los. Fun gegarandeerd!

2. Ga schaatsen
Schaatsen is een enorm goede work-out doordat je jezelf voortdurend in evenwicht moet houden. Zoek een overdekte ijsbaan en laat zowel je rompspieren als je weinig gebruikte bil- en beenspieren volop werken. Voor de beste resultaten schaats je eerst 20 tot 30 seconden heel snel, gevolgd door 30 seconden rustig (en dat herhaal je natuurlijk verschillende keren).

3. Probeer bikram yoga
Bikram yoga is een killer work-out in een studio die verwarmd is tot veertig graden Celsius en aanvoelt als een regenwoudachtig klimaat. Kou ga je er dus alvast niet lijden. Zorg er wel voor dat je je goed induffelt wanneer je opnieuw naar buiten gaat want het temperatuurverschil kan nogal schokkend zijn.

4. Doe work-outs in je woonkamer
Of je nu video’s van YouTube of oldskool een dvd bekijkt, er zijn tal van mogelijkheden om thuis te sporten voor weinig of geen geld.

5. Maak van schoonmaken een sport
Als je je huis toch aan schoonmaken bent, kan je er net zo goed een leuke work-out van maken. Zet een swingende playlist op en richt je vooral op de taken die de meeste calorieën verbranden zoals het schrobben van je badkuip of stofzuigen. Doe elke keer wat squats of push-ups als er een ander nummer begint. Het resultaat? Een schoon huis en een fit lichaam. Als dat geen win-winsituatie is.

6. Ga zwemmen
Heimwee naar de zomer? Maak dan een tripje naar het gemeentelijke zwembad. Hoewel de zon en de heerlijke cocktails ontbreken, is zwemmen wel een van de beste work-outs voor je lichaam. Het is veel minder belastend voor je lichaam dan bijvoorbeeld hardlopen en je traint er zowat als elke spier mee.