7 x de beste voeding om af te vallen (zónder honger te lijden)

doorNele Annemansop 13/04/2017

Het is niet omdat je wat kilootjes wil afvallen dat je honger moet lijden. Deze zeven voedingsmiddelen geven je een voldaan gevoel zonder dat je je hoeft zorgen te maken over de calorieën. Geen dank!

1. Kruisbloemige groenten
Eet veel kruisbloemige groenten zoals broccoli, bloem-, boeren-, groene en rode kool. Waarom? Ze bestaan grotendeels uit water en vezels waardoor ze je snel een voldaan gevoel geven zonder dat ze je veel extra calorieën bezorgen. De smaak een beetje beu? Voeg ze dan toe aan je soep of omelet.

2. Kaas
Goed nieuws voor alle kaaslovers onder ons: zuivel bevat veel eiwitten waardoor het je langer verzadigd houdt. Geniet dus gerust van je stukje camembert, maar wel met mate.

3. Frambozen
Zin in iets zoets? Neem dan een handvol frambozen. Ook een portie aardbeien is een goede keuze, maar frambozen bevatten meer vezels.

4. Peulvruchten
Ze zijn lekker, ze zijn goedkoop en ze zitten boordevol vezels en eiwitten. En er bestaan zoveel verschillende soorten – van bruine bonen en kikkererwten tot linzen – dat ze je smaakpapillen nooit zullen vervelen.

5. Bouillon
Ruil je romige soep in voor een vlees- of vegetarische bouillon. En terwijl je toch bezig bent, voeg er wat extra verse groenten en magere eiwitten zoals kip aan toe. Slurp eraan en je zal merken dat je maagje meteen gevuld is.

6. Appels
Appels bevatten pectine, een vezel die de darmen efficiënt én voorzichtig proper maakt. Daardoor worden giftige stoffen, zoals lood en kwik, makkelijker en sneller uit ons lijf verwijderd. Bovendien helpt pectine om de slechte cholesterol laag te houden en de bloedsuikerspiegel mee in balans te houden, waardoor je minder snel pieken en dus ook minder snel een hongergevoel krijgt.

7. Popcorn
Popcorn zit boordevol vezels en volkorengranen. Kies er wel voor om je popcorn te poffen en doe het liever met olie dan met boter om de calorieën zo laag mogelijk te houden.

Smakelijk!