Byebye dubbele kin dankzij deze 5 oefeningen

doorSarah Van De Vijverop 26/04/2017

Word jij ook meer dan je zou willen geconfronteerd met je vriendjes onder je kin? Doe deze oefeningen elke dag en ze zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

1. Kus het plafond
Doe je hoofd naar achteren zodanig dat je kin naar boven wijst. Tuit vervolgens je lippen alsof je iemand een kus geeft. Ontspan je lippen en herhaal deze oefening een minuut lang.

2. Tong drukken
Doe je hoofd opnieuw naar achteren. Druk je tong op je gehemelte en houd dit aan. Laat je kin tot op je borst zakken. Let er wel op dat je rug steeds recht blijft. Ontspan je tong en kom weer recht. Doe deze oefening ook een minuut.

3. Halve cirkel
Maak gedurende één minuut met je hoofd een halve cirkel. Laat je hoofd hangen, maar behoud een rechte rug. Ga van je linkerschouder naar je borstkas en zo verder tot aan je rechterschouder. Deze oefening helpt ook om je nek los te maken.

4. Cirkels
Doe bovenstaande oefening, maar rol vervolgens verder naar achteren. Ook de cirkels maak je tot de minuut om is.

5. Mond/tong
Deze laatste oefening is niet zo moeilijk, maar kan wel lastig zijn. Doe je mond zo wijd mogelijk open en steek je tong zo ver mogelijk uit. Houd dit enkele seconden aan en herhaal tot de stopwatch op een minuut staat.