Gezond en gelukkig leven begint hier en nu

Abonneer

Hou je hormonen de hele maand happy

doorMelanie Goethalsop 02/06/2017

Voel jij je ook soms down, en dan weer happy? Heb je ook van die dagen dat je haar prachtig zit en dan weer dagen dat je net-uit-bed-look de hele dag blijft hangen? Of heb je (te) veel zin in zoet? Volgens Claudia Van Avermaet wordt het allemaal voor een groot deel bepaald door je hormonen. In haar nieuwe boek 'Power body' geeft ze tips om de juiste balans te vinden.

Dit zijn de beste tips van Claudia Van Avermaet om je hormonen happy te houden:

* Gebruik sesamolie of sesamzaadjes. Sesam is heel belangrijk om in te nemen voor je menstruatie, het geeft je lichaam namelijk voldoende energie. Sesamzaad kan ook helpen bij menstruatiepijn en krampen. Eet de zaadjes drie dagen voor je menstruatie start.

* Eet dadels voor je menstruatie. Ze geven je lichaam warmte en maakt je menstruatie rustiger. Ik eet er drie per dag en dat kan soms wonderen doen.

* Eet mango's. Als ik futloos ben, geven mango's me altijd meer energie. En ik voel me erdoor ook minder humeurig!

* Gebruik macapoeder. Het kan je helpen bij menstruatieproblemen, maar hou het wel bij kleine hoeveelheden.

* Draai lijnzaad door je eten. Het bevat essentiële vetzuren die helpen bij een pijnlijke menstruatie.

* Drink gemberthee. Rasp de gember en kook hem een paar minuten in water. Doe er een beetje honing bij om de gember verteerbaar te maken en drink dit na elke maaltijd tijdens je menstruatie.

* Drink thee van meidoornbessen, rode dadels en verse gember. Menstruatiekrampen en -pijn of stemmingswisselingen komen meestal door een vorm van stress. Deze thee helpt dat te verminderen.

Meer info vind je in haar nieuwe boek 'Power body' (€ 24.99, Lannoo).