8 slank-regels voor levensgenieters

Jezelf uithongeren om een paar kilo’s te verliezen, werkt niet. Genieten van lekker eten en drinken en toch levenslang een gezond gewicht bewaren? Dat wél!

  1. Combineer slim
    Eet bij de lunch veel groenten met wat koolhydraten en proteïnen, 's avonds schrap je de koolhydraten, zo geef je je spijsvertering wat rust en krijg je meer slanke groenten binnen.
  2. Eet puur en onbewerkt
    Met zo min mogelijk toevoegingen. Toxines, suikers en bewaarmiddelen vertragen je metabolisme
  3. Time je maaltijden
    Laat niet langer dan drie uur tussen je maaltijd of tussendoortje om schommelingen in je bloedsuikerspiegel te voorkomen.
  4. Kies voor eiwitrijke tussendoortjes
    Deze werken het best tegen de honger: druiven met wat nootjes, wortelsticks met wat hummus, een maïswafel met een schijfje kipfilet.
  5. Beweeg elke dag
    De ene dag is dat de trap op en af wandelen. De andere dag ga je echt sporten.
  6. Plan je maaltijden
    Haal alles in huis wat je nodig hebt om gezond te koken, maak al vooraf een maaltijd voor drukke momenten, zorg ervoor dat je nooit voor een paniek-plan moet gaan uit grote honger.
  7. Drink anderhalve liter water per dag
    Het helpt echt.
  8. Eet traag en bewust
    Alleen dan voel je wanneer je verzadigd bent en eet je nooit te veel. De gouden regel is om te stoppen als je voor 80% vol zit.