Met deze kleine aanpassingen val je af zonder te diëten

doorNele Annemansop 07/02/2017

Wil je graag enkele kilootjes afvallen, maar is diëten niet aan jou besteed? Met deze zes kleine veranderingen in je huis val je af zonder dat je op je eten hoeft te letten. Graag gedaan!

1. Verander de kleur van je borden
Mensen die van een bord eten in ongeveer dezelfde kleur als hun maaltijd, scheppen tot 30 procent meer op dan mensen van wie de kleur van hun bord helemaal anders is. Dat blijkt uit een studie van het Food and Brand Lab aan de Cornell University. Staat er vis op het menu? Kies dan voor een zwart bord. Tomatensoep als lunch? Serveer hem dan in een witte kom.

2. Gebruik kleinere borden
Mensen die eten van een groot bord, scheppen tot 31 procent meer op dan mensen die van een kleiner bord eten. Kies dus niet alleen voor een andere kleur, maar ook voor kleinere kommetjes en borden om controle te houden over je porties.

3. Hang een spiegel in je keuken
Een keuken is misschien niet de meest traditionele plek om een spiegel op te hangen, maar het kan wel degelijk helpen om minder te snoepen. Door de aanwezigheid van een spiegel ben je je namelijk meer bewust van wat je eet, waardoor ongezond voedsel ook minder lekker smaakt. Een glimp van je spiegelbeeld terwijl je in de snoepkast duikt, laat je dus de volgende keer sneller naar iets gezonds grijpen.

4. Creëer een gezellige sfeer
Uit onderzoek van de Universiteit van Illinois in een fastfoodrestaurant blijkt dat mensen gemiddeld 175 calorieën minder eten als er zachte muziek speelt en het licht gedimd is. Bovendien genoten ze meer van hun eten. Maak het dus gerust wat gezelliger vanavond.

5. Ban je tv uit de keuken
En nu je toch bezig bent, leg ook je smartphone in een andere kamer. Als je afgeleid bent terwijl je eet, heb je namelijk de neiging om te veel te eten. En niet alleen tijdens die maaltijd, maar ook later op de dag. Zeg dus byebye tegen je tv en smartphone, en hello tegen je slanke lijn!

6. Laat je huis ruiken naar pepermunt
Pepermunt verlicht niet alleen je darmklachten, uit Amerikaans onderzoek blijkt dat de geur van pepermunt je ook tot 2800 calorieën minder laat eten per week. Doe wat water en enkele druppels pepermuntolie in een diffuser om je kamer te vullen met een geurige mist. Je taille zal je dankbaar zijn.