Zo krijg je een summerbody in slechts twee maanden

doorLaurane Berkeinop 01/05/2018

Over twee maanden is het officieel zomer. In onze gedachten paraderen we al in onze bikini langs de kust van Italië of Griekenland. In realiteit bevindt ons lichaam zich echter nog volledig in wintermodus. Buikje hier, vetrolletje daar… Geen nood! Wij helpen je om je lichaam op twee maanden tijd summerproof te krijgen.

Veel mensen zijn ervan overtuigd dat je een fit lichaam verkrijgt door veel te sporten, terwijl anderen dan weer geloven dat gezonde voeding the key is. Beide beweringen zijn echter mis: de echte waarheid achter een fit lichaam, schuilt in de combinatie van gezond eten én sporten.

Een goede manier om te sporten, is sprinten. Sprint zo’n 60 seconden, neem daarna een korte pauze, om vervolgens weer 60 seconden te sprinten. Herhaal deze oefening zo’n 8 keer, en dat minstens 2x per week. Op die manier zal je lichaam erg veel vet verbranden op korte tijd. Daarnaast kun je ook aan krachttraining doen. Train je armspieren met gewichten, je buikspieren met sit-ups, je bovenbenen en je bilspieren met squats… Doe zo’n 2 sessies per week voor een optimaal resultaat.

Om echt een fit lichaam te verkrijgen op twee maanden, moet je niet alleen sporten, maar ook gezond eten. Om je dag goed in te zetten kies je voor een gezond maar stevig ontbijt, zoals bijvoorbeeld een gekookt ei en een bordje havermout. Weinig calorieën, maar wel erg voedzaam. Honger tussendoor? Grijp dan niet naar een koekje, maar wél naar walnoten. En in plaats van je maag uit gemak ‘s middags te vullen met een groot bord frietjes, kies je nu voor kip, bruine rijst en verse broccoli. Als vieruurtje geniet je van een banaan of een portie pindakaas. Om je dag gezond te eindigen, beleg je je bord met kabeljauw, maïs en courgette. Ook een salade is altijd een goede optie als diner. En heb je zin om ‘s avonds in de zetel nog wat te sneukelen? Eet dan geen hele zak paprikachips, maar amandelen of tomaten. Ook een smoothie ‘s avonds is een gezonde keuze.