Zo lukt het je wel om ook tijdens de week te sporten

doorValérie Wautersop 06/08/2018

In het weekend lukt het je vaak wel om een moment in te plannen om te gaan sporten, maar tijdens de week loopt het al vaak wat minder vlot. Met deze tips lukt het je wel om op weekavonden een work-outsessie in te plannen. 

1. Plan, plan, plan

We weten allemaal dat het tijdens de week al snel te druk wordt om er een bezoekje aan de sportschool snel even tussen te nemen. Daarom is het een goed idee om je work-outsessies al van bij het begin van de week in je agenda in te plannen. Een officieel geplande afspraak sla je immers minder makkelijk over dan een plan dat alleen vaag in je hoofd leeft. 

2. Zorg ervoor dat je sportkleren gewassen zijn

Draai tijdens het weekend een extra wasje zodat al je sportkledij ook schoon is aan het begin van de week. Hierdoor is het excuus ‘maar ik heb geen gewassen sportkleding’ al meteen van de baan. Bovendien werkt het erg motiverend als je je sporttas al op voorhand klaarzet, zodat je ze alleen nog maar moet oppakken en vertrekken naar de sportschool. 

3. Ken jezelf

Heb je er een hekel aan om vroeg op te staan? Maak het jezelf dan niet nog moeilijker door ook nog eens een sportsessie te plannen in de vroege ochtend. Plan je workouts in op een moment waarvan je op voorhand weet dat je actief en gemotiveerd bent. 

4. Zorg voor afwisseling

Telkens hetzelfde nummertje afwerken in de sportschool is niet echt motiverend, laat staan spannend. Zorg dus voor afwisseling, en plan regelmatig een nieuwe sport in om het spannend te houden. Wedden dat je meteen een pak gemotiveerder bent?!

5. Zoek een sportvriend(in)

Samen met een vriend(in) gaan sporten is een topidee. Het zorgt er niet alleen voor dat je ook effectief komt opdagen in de sportschool (hallo, sociale controle!), maar geeft je ook meteen iemand om tegen te praten tijdens het sporten, waardoor het eens zo leuk wordt.