Lekkers uit de brooddoos: High Protein Toast met gerookte zalm

doorValérie Wautersop 26/09/2017

Sportprestaties staan of vallen bij de brandstof die atleten tanken om hun lichaam tot het uiterste te drijven. Deze eenvoudige toast met een koolhydraatarm soja- en speltbrood  is een ideale lunch boordevol hoogwaardige eiwitten en  gezonde vetten. Een vezelrijke portie bevat 20g eiwitten en bijna geen koolhydraten...

Wat heb je nodig ? (voor 2 porties of boterhammen)

  • 2 sneetjes Biaform Provital brood ( gesneden, 425g, 30g per sneetje)
  • 2 sneetjes (35g) gerookte atlantische Ierse BIO zalm  
  • 2 porties 25g mozzarella di buffala campana 
  • Een halve sjalot
  • Een half teentje look
  • Enkele takjes dille
  • Enkele zongedroogde mini-tomaten
  • Enkele blaadjes rucola
  • 1 el Olijfolie
  • 1 el limoensap
  • Enkele druppels sojasaus
  • Cayennepeper
  • Zout

Zo maak je het

  1. Schil  de sjalot en de look en snij in grove stukjes. Bewerk eventueel met wat limoensap, een druppeltje sojasaus en dille (naar smaak). Breng op smaak met cayennepeper en een snuifje zout.
  2. Verwarm 2 boterhammen in de broodrooster.
  3. Brokkel de 2 bollen mozzarella in fijne stukjes.
  4. Beleg de toast met de stukjes mozzarella en voeg daarboven het look-sjalot mengsel toe.
  5. Bedek met een plakje gerookte zalm.
  6. Werk af met een takje verse dille, een mini-tomaat en eventueel een paar druppels limoensap.
  7. Serveer op een boord met enkel blaadjes rucola en olijfolie. Klaar in 10 minuten

Dit is een recept van Biaform.