Opvallend: meer dan de helft van de Belgen houdt goede voornemens niet vol
Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau iVOX en nākd blijkt dat minder dan de helft van de Belgen zijn of haar gezonde voornemens volhoudt. Meer zelfs: de wilskracht om die gezonde voornemens vol te houden begint bij heel wat Belgen al heel snel te wankelen.

Samen met iVOX peilde nākd. naar de goede voornemens van de Belgen voor 2022, maar werd er ook gekeken naar die van vorig jaar. Wat was voor de Belgen belangrijk? Hoelang hielden ze het vol? Waar ging het mis? En vooral: waarom ging het mis? Uit het onderzoek blijkt dat gezond eten een terugkerend goed voornemen is. Zo is gezonder gaan eten het tweede meest genoemde goede voornemen. 63% daarvan gaat voor meer fruit en groenten, terwijl 56,3% minder wil snoepen en 41,7% meer wil gaan voor gezondere tussendoortjes.
Allemaal goed en wel, al blijkt uit het onderzoek dat heel veel Belgen het al heel snel moeilijk krijgen. Rond Blue Monday begint de wilskracht van velen te wankelen. Daarom lanceerde nākd samen met Sven Ornelis en Sandra Bekkari de #doorbijten-campagne. Aan de hand van verschillende posts en stories moedigen ze iedereen aan om gezonder te snacken. Meer info vind je op de instagram van nākd.