Het ultieme fitnessplan voor jonge moeders

doorMelanie Goethalsop 04/10/2017

In 'The Fifth Trimester' - een stijl-, gezondheids-, en succesgids voor werkende jonge moeders - deelt Lauren Smith Brody haar ultieme fitnessregime. Haar enige mantra? Doe gewoon niet niks.

Autumn Goodman via Unsplash

Voor Lauren was het een kwestie van pure biologie: 'Terwijl ik borstvoeding gaf, kon ik geen sporten uitoefenen waarvoor ik een sportbeha moest aantrekken, zonder mastitis op te lopen. Zo werden zowat alle traditionele sportopties meteen van de tafel geveegd. Dus leerde ik om te steunen op het hele idee van 'Generous Minimum'. Raad eens wat ook telt als sport?'

  • Een buggy vooruit duwen als er onderaan ook gigantische flessen wasmiddel en enkele blikken poedermelk liggen.
  • Veel te lang aanschuiven om in te checken in de luchthaven met een Maxi-Cosi (met daarin ook een baby, uiteraard) in je armen. Hallo, triceps!
  • Urenlang rechtstaan of rondwandelen terwijl je een baby die maar niet in slaap wil vallen tegen je warme lijf houdt.
  • De trap nemen op het werk, de parkeergarage of waar dan ook.
  • Hysterisch achter de bus of trein aan rennen, omdat je anders te laat op het werk komt.
  • De baby een badje geven in het grote bad. Het knielen, het zitten als een eendje, dat je daar doet? Dat is eigenlijk een squat.