Pijnlijke maandstonden: deze 3 tips werken écht

doorLaurane Berkeinop 13/04/2018

Dat vrouwen ‘t allermooist op aard zijn, zingen mannen maar al te graag mee, maar wanneer het over onze maandstonden gaat, zwijgen ze in alle talen. Veel vrouwen hebben echter pijnlijke maandstonden en kunnen wat steun en begrip best gebruiken. Gelukkig hebben wij enkele tips om de menstruatiepijn te verlichten.

1. Warmtepleisters

Warmte aanbrengen op je buik en onderrug, vermindert de hevige pijn. Warmtepleisters zijn dus de perfecte én makkelijkste oplossing, want ze verwarmen zichzelf. Zodra je het zakje van een warmtepleister openmaakt, krijgt de pleister zuurstof binnen en zal hij enkele uren warmte afgeven. Door de warmte ontspannen de spieren zich en … byebye, buikpijn!

Geen zin om een warmtepleister aan te kopen? Probeer dan eens een kersenpitje, neem een warm bad of geniet van een hete douche.

2. Laat je masseren

Een massage van ongeveer 20 minuten, kan helpen om de pijn in je buik en onderrug te verminderen. Wanneer je je buik, zij en rug masseert met een olie, nemen de pijn en vervelende krampen onmiddellijk af. Indien je de hulp van je lief inschakelt bij de massage, vang je meteen ook twee vliegen in één klap!

3. Aangepaste voeding

Waar sommige voedingsstoffen pijn uitlokken, verlichten andere voedingsstoffen die net. Vette en zoute voeding, alcohol, cafeïne en frisdranken laat je tijdens deze vervelende periode best even in de kast staan. Kamillethee, venkelzaad, kaneel en gember, bevatten echter een ontstekingsremmende en krampstillende samenstelling, die spiersamentrekkingen en menstruatiepijn verminderen.