Zo eten je kinderen wel graag gezond

doorValérie Wautersop 08/02/2017

Wie zegt dat gezond eten saai hoeft te zijn? Met deze selderijdiertjes breng je de fun in een gezonde snack en krijgen de kinderen zonder problemen hun dagelijkse portie vitamientjes binnen.

Foto: Womansday.com

Dit heb je nodig voor de slakken:

  • selderijstengels
  • pindakaas of roomkaas, op kamertemperatuur
  • schijfjes appel
  • schijfjes appelsien
  • schijfjes kiwi
  • schijfjes komkommer
  • schijfjes tomaat
  • cashewnoten
  • suikeroogjes

Zo ga je aan de slag:

Vul de selderijstengels met pindakaas of roomkaas, en plaats daar een schijfje appel, appelsien, kiwi, komkommer of tomaat op om het slakkenhuis te vormen. Het hoofdje van de slak maak je door een cashewnoot voor het ronde schijfje te plaatsen. Maak daar oogjes op vast met een likje pindakaas of roomkaas.

Dit heb je nodig voor de rupsen:

  • selderijstengels
  • pindakaas of roomkaas op kamertemperatuur
  • druiven
  • blauwe bessen
  • kerstomaten
  • suikeroogjes
  • flinterdunne reepjes selderij

Zo ga je aan de slag:

Vul de selderijstengels met pindakaas of roomkaas, en plaats daar de druiven, blauwe bessen of kerstomaatjes op om het lichaam en het hoofd van de rups te vormen. Gebruik pindakaas of roomkaas om de suikeroogjes vast te maken op het hoofd en plaats vervolgens de selderijreepjes als voelsprieten.