De beste workout tegen een opgeblazen (paas)buik

doorSophie Vereyckenop 28/03/2016

We hebben gisteren lekker uitgebreid gegeten, en de kans is groot dat er deze morgen nog zo'n reuzegroot paasei op het ontbijtmenu stond. Heerlijk allemaal, maar heel wat minder goed voor de lijn en onze darmen. Met deze oefeningen ben je in een mum van tijd van dat opgeblazen gevoel verlost.

Trek die loopbroek aan, en vertrek voor een kort rondje joggen of wandelen. Dat hoeft echt niet lang te zijn, 10 minuutjes opwarmen is al voldoende. Zo maak je je spieren warm en verklein je de kans op blessures, maar cardio-oefeningen zoals lopen zorgen er ook voor dat je spijsvertering begint te werken. Wedden dat je je meteen heel wat beter voelt?

Waar voel je je opgezwollen? Rond de buik. Dé remedie is dus om ook aan je core te werken. Crunches en de traditionele sit-ups zijn niet alleen ideaal voor een plattere buik, maar zullen ook dat vervelende gevoel tegengaan.

Door de buik- en rugspieren te stretchen wordt niet alleen de spijsvertering gestimuleerd, maar wordt ook het teveel aan gas in de buik verholpen. En dat geeft een instant opgelucht gevoel. Twee goede poses voor een opgeblazen buik zijn de Kat, waarbij je op handen en knieën zit en wisselt tussen een holle en bolle rug, en de Halve God van de Vissen, een stretch van de wervelkolom.

boven: Kat / onder: Halve God van de Vissen