Meisje sterft op school aan pinda-allergie

doorRedactieop 04/01/2012

Een meisje van zeven is op een Amerikaanse school gestorven aan de gevolgen van een hartaanval. Het kind had een allergie aan pindanoten en bezweek na het eten van een product met pindanoten. Haar moeder is kapot van verdriet en stelt zich vragen want de school was perfect op de hoogte van de allergie en had een medicijn bij de hand.

Volgens de politie van Chesterfield in de staat Virginia is Ammaria Johnson, een leerlinge van de Hopkins Elementary School overleden aan de gevolgen van een hartaanval die veroorzaakt werd door een allergie aan pindanoten. Het kind werd kort na haar aankomst in het ziekenhuis dood verklaard.

Haar moeder Laura Pendleton blijft verweesd achter met duizenden vragen. "Ze wisten op school van haar allergie. Er was zelfs een actieplan opgemaakt en als ze een reactie had dan moesten ze haar onmiddellijk haar medicijn geven maar dat is niet gebeurd", aldus Pendleton. De moeder wil ook weten hoe haar kind aan een product met pindanoten kwam. "De school belde mijn vrouw met de melding dat ze Ammaria moest ophalen omdat haar tong opgezwollen was. Mijn vrouw gaf ze meteen de opdracht om een ambulance te bellen."

De school heeft haar medeleven betuigd en een brief gestuurd naar de ouders van de leerlingen. "Onze gedachten gaan nu uit naar de familie. De school zal instaan voor extra zorg voor studenten en ouders in deze moeilijke tijden." De school wil nu uitzoeken hoe Ammaria aan het product met de pindanoten geraakt is. De ouders hebben nog eens de opdracht gekregen om een lijst met stoffen waaraan hun kinderen allergisch zijn mee te geven. (vsv)