Slik: reclame voorzien van bloedeerlijke boodschappen

doorLynn Formesynop 09/07/2014

De groeiende rebellie tegen onze vastgeroeste, frustrerende schoonheidsidealen kunnen we alleen maar toejuichen. Zeker wanneer niemand daarbij vervalt in het verheerlijken of beschamen van extremen. Het 'Stop The Beauty Madness'-project pakt uit met 25 krachtige reclamebeelden voorzien van bloedeerlijke boodschappen. Als dat je ogen niet opent...

De gedachte dat mooi(er) zijn automatisch betekent dat je beter of meer waard bent blijft hardnekkig leven in onze door gladgestreken reclame overspoelde maatschappij. Met een krachtig tegenoffensief wil Stop The Beauty Madness mensen wakker schudden.

Met 25 spraakmakende beelden kadert het project de waanzin die gepaard gaat met het (proberen) voldoen aan schoonheidsidealen. Daarbij wordt in de eerste plaats de waarde in vraag gesteld die we hechten aan het mooie, het "perfecte".

"Als vrouwen (en uiteraard ook mannen, nvdr.) zodanig bezorgd zijn over hun uiterlijk dat ze zichzelf verstoppen van de wereld, dan mislopen wij allemaal heel wat uitzonderlijke persoonlijkheden en ontwijken we broodnodige conversaties", stelt bedenker Robin Rice.

Bekijk alle bloedeerlijke beelden hier.