Steun de strijd tegen borstkanker met deze limited edition items

doorSophie Vereyckenop 07/10/2015

Oktober is borstkankermaand. Een maand waarin Pink Ribbon bewust aandacht wordt vraagt voor deze ziekte waaraan nog steeds te veel vrouwen aan ten prooi vallen. Ook wij kunnen ons steentje bijdragen, gewoon door één (of meerdere) van onderstaande producten in huis te halen. Shoppen was nog nooit zo verantwoord.

Naar aloude gewoonte steekt moederbedrijf Estée Lauder enkele van hun sterproducten in een roze jasje. Met de verkoop van deze pink ribbon producten worden ook dit jaar weer fondsen geworven voor borstkankeronderzoek. Alle producten zijn exclusief verkrijgbaar bij Galeria INNO en op de website van het merk zelf.

De producten:
1. Estée Lauder Resilience Lift Night Firming/Sculpting Face and Neck Cream, € 107,59
2. Estée Lauder Pure Color Envy Sculpting minilipsticks, € 33,11
3. Daarphin Intral Redness Relief Soothing serum, € 59,90
4. Aveda Hand Relief with Shampure Aroma, € 33 voor 150 ml
5. Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion, € 54,80
6. Clinique Cheek Pop, € 26,60

Dat borstkanker Stella McCartney nauw aan het hart ligt, wisten we al. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de ontwerpster ook dit jaar ten voordele van kankeronderzoek een lingerieset op de markt brengt. "Te weinig vrouwen ondernemen stappen om de ziekte voor te zijn," aldus de Briste designer. En dus ontwierp ze een lingeriesetje dat niet alleen dient om vrouwen bewust te maken van de ziekte, maar waarvan ook een percentage van de opbrengst naar drie centra gaat die geavanceerde methodes ontwikkelen om borstkanker snel op te sporen en te verzorgen.

Het setje is te koop via de website en kost € 131.

Dat couturier Edouard Vermeulen (u beter bekend van het modehuis Natan) niet alleen een hart heeft voor mode maar ook voor vrouwen, bewijst hij met een eigen ontwerp van het bekende roze lintje. Op het lintje is een lintmeter te zien, een ode aan zijn beroep als ontwerper, maar ook een herinnering dat maat houden en een regelmatige controle van levensbelang zijn in de strijd tegen borstkanker.

Vermeulens versie van het pink ribbon-lintje zal verkocht worden voor € 3 bij o.a. Multipharma, Standaard Boekhandel, Club, Di, Eurotuin en Cera.

Ook cosmeticamerk Revitalash biedt haar diensten aan in de strijd tegen borstkanker. Speciaal voor borstkankermaand oktober, geeft het merk haar befaamde wimperserum een roze makeover. Daarvan zal 10 procent van de opbrengst naar borstkankeronderzoek gaan. Niet verwonderlijk, aangezien het product oorspronkelijk ontwikkeld werd door de Amerikaanse oogarts Brinkenhoff om de wimpers van zijn vrouw, die ernstig beschadigd waren door intensieve chemokuren, te herstellen.

Het wimperserum kost € 104,95 en is te verkrijgen bij verschillende schoonheidsinstituten.

Uiteraard doet Belgisch modemerk Xandres ook mee. Het merk draagt al enkele jaren haar steentje bij, en besluit dat dit jaar opnieuw te doen met een exlcusieve sjaal. Xandres omschrijft het zelf als "een kleurrijk symbool voor comfort en warmte, maar ook voor solidariteit". En die belofte maken ze ook waar, want voor elk verkocht exemplaar gaat er € 15 naar Pink Ribbon.

De sjaal is sinds eind september verkrijgbaar voor € 119 en is te koop in de Xandres winkels, alle multimerkboetieken en de webshop.