Zolang moet je exact sporten om een stuk pizza te verbranden

doorTimon Van Mechelenop 20/12/2015

Het kan soms zo heerlijk deugd doen, comfort food zoals frietjes en pizza. Helaas gaat dat vettig voedsel gepaard met calorieën die je natuurlijk liever kwijt dan rijk bent. Maar als je dan ziet hoelang je moet sporten om pakweg een pintje of een Big Mac te verbranden, dan zijn die cijfers best wel confronterend...

Kleine of halve pizza, 682 calorieën

Om een halve pizza te verbranden moeten mannen 59 minuten aan cardio doen, vrouwen 71 minuten. Mannen moeten daarnaast 79 minuten krachttraining doen en vrouwen maar liefst 95 minuten om pizza te verbranden.

Frietjes, 460 calorieën

Om een groot pak frieten van McDonald's te verbranden moeten mannen 40 minuten aan cardiotraining doen, vrouwen 48 minuten. 53 minuten moeten mannen dan weer aan krachttraining doen en vrouwen 64 minuten.

Frisdrank, 139 calorieën

Voor een blikje Cola van 330 ml moeten vrouwen vrouwen 14 minuten aan cardio doen, mannen 12 minuten. 19 minuten lang moeten vrouwen aan krachttraining doen, mannen 16 minuten.

Pintje, 245 calorieën

Om een simpel biertje te verbranden moeten mannen 21 minuten cardiotraining doen of 28 minuten krachttraining. Vrouwen moeten 25 minuten cardio doen, en 34 minuten krachttraining.

Chocoladereep, 237 calorieën

Om een kleine reep chocolade te verbranden moeten mannen 21 minuten aan cardio doen, vrouwen 25 minuten. Mannen moeten daarnaast 28 minuten aan krachttraining doen, vrouwen zelfs 33 minuuten.

Hamburger, 490 calorieën

Mannen die een BigMac bij McDonald's bestellen, moeten daarna 42 minuten aan cardio doen en 57 minuten aan krachttraining. Dames moeten 51 minuten aan cardiotraining doen en 68 minuten aan krachttraining.